قیمت دستگاه پرکن مایعات
نوشته شده توسط : ماشین سازی چمران

قیمت دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات

دستگاه پرکن مایعات چیست؟ دستگاه پرکن مایع برای پر کردن مایعات با چگالی و ویسکوزیته های مختلف در ظروف با اندازه ها و اشکال مختلف مهندسی شده است. بر اساس عوامل متعدد، این ماشین های همه کاره را می توان به دسته های مختلف طبقه بندی کرد. بیایید این عوامل را بررسی کنیم. ساده ترین راه برای طبقه بندی یک دستگاه مکانیکی با توجه به سطوح اتوماسیون است . براساس این عامل می توان دستگاه های پرکن مایع را به سه نوع اصلی دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم کرد.

 

دستگاه پرکن دستی

پرکننده دستی اساسی ترین دستگاه پرکن مایعات است. همانطور که از نام آن مشخص است، این دستگاه نیاز به کنترل کامل انسان در هنگام پر کردن مایع دارد. بدون منبع تغذیه یا قطعات خودکار ارائه می شود. بنابراین، هر مرحله از فرآیند پر کردن باید توسط یک اپراتور انجام شود.

استفاده از دستگاه بسیار آسان است. فقط باید حجم پر شدن را با تنظیم پیچ تنظیم کنید و اهرم را بکشید تا پر شود. در بیشتر موارد این نوع تجهیزات دارای یک نازل می باشند. این بدان معناست که هر بار فقط یک ظرف را پر می کند. علاوه بر این، عملکرد پر کردن آن می تواند بسته به ویژگی های محصول و مهارت های اپراتور متفاوت باشد. اما اگر شما یک استارت آپ هستید یا بودجه کمی دارید، یک دستگاه پرکننده مایع دستی یک انتخاب محکم است.

دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک

اگر به دقت پر کردن و انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارید، به سراغ دستگاه نیمه اتوماتیک بروید. این نوع دستگاه با برق کار می کند و دارای ویژگی های پر کردن خودکار است. هنگام کار با دستگاه پرکننده مایعات نیمه اتوماتیک، یک اپراتور مسئول شروع و نظارت بر فرآیند پر کردن است. اگرچه هنوز نیاز به مداخله دستی دارد، اما راندمان پر کردن مایع در مقایسه با دستگاه دستی تا حد زیادی بهبود می یابد.

ماشین های نیمه خودکار از پیستون ها یا پمپ ها برای وادار کردن مایعات با ویسکوزیته های مختلف به داخل ظروف استفاده می کنند. بسیاری از آنها دارای دو حالت کار هستند: دستی و خودکار. در حالت خودکار، عملیات پر کردن با فشار دادن کلید پدال پا کنترل می شود. دستگاه های پرکننده مایع نیمه اتوماتیک برای مدیریت تولیدات با حجم کم تا متوسط ​​ایده آل هستند.

دستگاه پرکن مایعات خطی

دستگاه های تمام اتوماتیک پرکن مایعات

این ماشین ها قطعاتی از تجهیزات پرکننده مایع بسیار خودکار هستند. آنها قادر به انجام عملیات پر کردن کوچک تا بزرگ با سرعت بالا هستند. به لطف سطح بالای اتوماسیون، این ماشین ها به حداقل مداخله انسانی نیاز دارند. به طور کلی دو نوع دستگاه پرکن اتوماتیک مایعات در بازار موجود است:

دستگاه پرکن خطی

برای انجام عملیات پر کردن در یک پیکربندی خط مستقیم طراحی شده است. این دستگاه ها معمولاً مجهز به نوار نقاله هستند. نوار نقاله ظروف خالی را به داخل ایستگاه پر می آورد و سپس ظروف پر شده را به فرآیندهای بسته بندی پایین دست منتقل می کند. سیستم های پرکننده درون خطی را می توان به یک خط بسته بندی مایع موجود اضافه کرد تا فرآیند تولید را ساده کند.

دومی یک سیستم چندوظیفه ای است. مجموعه ای از عملکردهای بسته بندی را در یک قاب ترکیب می کند و کارهای پر کردن، دربندی، برچسب زدن و موارد دیگر را انجام می دهد. مونوبلوک ها با سرعت بالایی کار می کنند و توان عملیاتی بالایی دارند. می توان از آنها برای رسیدگی به انواع مواد مایع استفاده کرد. این موارد آنها را به انتخاب های محبوب برای مشاغلی تبدیل می کند که به دنبال تولید در مقیاس متوسط ​​تا بزرگ هستند.

دستگاه پرکن مونوبلوک

دسته‌بندی دستگاه های پرکن مایعات را می‌توان بر اساس فن‌آوری‌های پرکننده‌ای که استفاده می‌کنند نیز انجام داد. در اینجا چند نوع رایج وجود دارد:

  • پرکننده های گرانشی

در پرکننده گرانشی، محصولات مایع از یک قیف یا مخزن به ظروف با نیروی گرانش جریان می‌یابند. این دستگاه دارای کنترل مبتنی بر زمان است. این اجازه می دهد تا حجم مشابهی از مایعات را در ظروف توزیع کنید. بنابراین فیلرهای گرانشی نوعی پرکننده حجمی هستند.

دستگاه پرکن پمپی نیز نوعی پرکننده حجمی هستند. این دستگاه ها از مکانیزم پمپ برای اندازه گیری و انتقال حجم مشخصی از محصول مایع از یک مخزن به ظروف انتظار استفاده می کنند. مکانیسم پمپ شامل پمپ های پریستالتیک یا پمپ های چرخشی است. این دستگاه های پرکن مایع می توانند نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک باشند.

همچنین نوعی پرکننده حجمی هستند. این دستگاه ها از مکانیزم پمپ برای اندازه گیری و انتقال حجم مشخصی از محصول مایع از یک مخزن به ظروف انتظار استفاده می کنند. مکانیسم پمپ شامل پمپ های پریستالتیک یا پمپ های چرخشی است. این دستگاه های پرکن مایع می توانند نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک باشند.

  • پرکننده های پیستونی

دستگاه پرکن پیستونی همچنین می توانند حجم پر شدن را کنترل کنند. این دستگاه‌های پرکننده مایع، مایعات را به داخل یک سیلندر می‌کشند و سپس با استفاده از مکانیزم پیستونی آن‌ها را به ظروف وارد می‌کنند. حجم پر شدن را می توان بر اساس طول کورس پیستون افزایش یا کاهش داد. بنابراین فیلرهای پیستونی نیز پرکننده حجمی هستند.

  • پرکننده های سرریز

ماشین‌های پرکننده سرریز برای اطمینان از پر شدن ظروف با محصول مایع در همان سطح طراحی شده‌اند. آنها معمولا از نازل های غواصی برای پخش مایعات استفاده می کنند. نازل‌ها در بطری‌ها فرو می‌روند و برای جلوگیری از پاشش یا ریختن، یک مهر و موم بر روی سطح گلوگاه ایجاد می‌کنند. هنگامی که مایعات به سطح از پیش تعیین شده در بطری ها می رسند، نازل ها جمع می شوند و مایعات اضافی به داخل مخزن سرریز می شوند.

  • پرکننده های خلاء

پرکننده های خلاء با اعمال خلاء بر روی ظرف کار می کنند. این کار برای کشیدن محصولات مایع از مخزن به داخل ظرف انجام می شود. هنگامی که فرآیند پر کردن کامل شد، خلاء آزاد می شود و ظرف مهر و موم می شود. پر کردن خلاء به محافظت از محصولات چسبناک در برابر خرابی کمک می کند.

 

  • پرکننده با وزن خالص

دستگاه های پرکن با وزن خالص با سایر پرکننده ها متفاوت هستند. این پرکننده ها برای پر کردن ظروف بر حسب وزن طراحی شده اند. آنها از یک ترازو برای نظارت بر وزن محصول مایع در طول فرآیند پر کردن استفاده می کنند. و پس از پرکردن از پرکردن دقیق بر اساس وزن مورد نظر اطمینان حاصل کنید. این دستگاه های پرکننده مایع بر کنترل وزن محصولات نهایی بیش از حجم آنها تمرکز می کنند.

 

مقایسه انواع ماشین های پرکن مایعات

انتخاب دستگاه های پرکن مایعات به این بستگی دارد که با چه صنایعی کار می کنید و چه محصولاتی را پر خواهید کرد. انتخاب شما می تواند با توجه به ویژگی های محصول و نیازهای پر کردن متفاوت باشد





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: